[PAH-pah-duhm]

Posted by Fikri Hassan Binabad Friday, March 20, 2009

Gua duduk depan komputer. Gua baca berita harian online sambil makan pappadam. Semalam bapak gua suruh member dia bagi gua pappadam-pappadam tersebut. Dia bagi punyalah banyak macam nak suruh gua buka kedai mamak.

Sedang gua membaca berita sambil ber"pappadam"an, ada berita yang menarik perhatian gua. Tanah gua sedang dijajah oleh para pembekal pappadam. Pembekal-pembekal pappadam ini mengugut untuk menaikkan harga teh tarik dan roti canai di restoran mereka. Kata mereka, ini disebabkan kenaikan levi pengambilan pekerja asing. Gua rasa, mesti harga pappadam juga akan meningkat. Tapi gua tetap "cool". Sebab bapak gua seorang peramal masa depan. Sekurang-kurangnya gua ada bekalan pappadam. Kalau gua "sengkek", gua boleh jadi pembekal pappadam.

Emak gua orang Melayu. Dia buat roti canai lagi sedap daripada roti canai pembekal pappadam. Dulu emak gua nak buka restoran. Tapi emak gua ada masalah nak cari pekerja Melayu. Emak gua pun terpaksa menguburkan cita-citanya. Emak gua jadi cikgu. Emak gua nak ajar orang Melayu buat roti canai dan teh tarik.

Gua duduk depan komputer. Gua baca berita harian online sambil makan pappadam. Semalam bapak gua suruh member dia bagi gua pappadam-pappadam tersebut. Dia bagi punyalah banyak macam nak suruh gua buka kedai mamak.

0 comments

Post a Comment


Jom Jiwang.ORG

Comments

Recent

BREAKDANCE . . .

Posted by Fikri Binabad
09-01-09

Jin Mata Buta

Posted by Fikri Binabad
05-17-09

JT THE GENTLEMAN

Copied by Fikri Binabad
05-07-09

OBESarITI

Posted by Fikri Binabad
05-07-09

Dulu & Sekarang

Posted by Hassan Seylan 'Abad
11-03-08